Ha a Gerecsében szeretnénk egy rövid, akár babakocsival is járható, családos, gyerekes kirándulást, és már unalomig cifráztuk a Turul és Tatabánya környékét, akkor itt a helyünk Héregen. Nagyon kellemes, forrás keresős, piknikezős rövid séta, amely egy csomó környékbeli más túrával is összekapcsolható.

Héregen a falu szélén a kis temető közelében az erdészház előtt jó parkolási lehetőséget találunk. Innen indul a zöld és piros turistajelzés is. A piroson indulunk a sorompó mellett elsétálva. Az erdőben lankásan emelkedő széles kocsiúton haladunk. A jelzést figyelni kell, mert több ilyen út is indul innen. Nagyjából másfél kilométer megtétele után érkezünk meg arra a nagy erdei rétre, aminek a sarkában bal kéz felé megbújik a Király-kút forrás. A mondák szerint Mátyás király is itt szeretett megpihenni a Gerecsében tett vadászatai alkalmával. Ha körülnézünk itt, teljesen igazat is lehet adni neki, az egész mező és a környező erdők varázslatosan szépek. Jobb kész felé a mező egy domboldalon fut felfelé és a felső részen egy nagy esőbeálló menedékházat találunk tűzrakó hellyel és jó néhány pihenőpaddal, asztalokkal. Ideális piknikezőhely szalonnasütésre, vagy akár bográcsozásra is, hiszen ezen a rövid távon a nehezebb felszerelést is el lehet ide hozni. Az alsó réten a forrás közelében elég vízszintes a terep, itt akár focizni is lehet, vagy egyéb játékokat játszani. Mint említettem, több egyéb túrával is össze lehet kapcsolni ezt a helyet, ha nagyobb séta is belefér, akkor tovább a piros jelzésen felmehetünk egészen a Gerecse üdülőhöz, Pusztamarótra, vagy akár a Gerecse-tetőt is megmászhatjuk, minden csak tervezés kérdése. Március végén, április elején medvehagymát is szedhetünk a környéken. Héregre visszatérve érdemes megnézni a Katolikus-templomot, és a Falumúzeumot a Fő út 151 szám alatt. Ha csak sétáltunk, de nem piknikeztünk, akkor meleg étel fogyasztásra is van lehetőség a focipálya mellett található Sport vendéglőben. Nagyon hangulatos, kellemes hely.

RÓLUNK

Német Nemzetiségi Ifjúsági Tábor

CÍM

2831 Tarján, Baglyas Park Hrsz.:0222

KAPCSOLAT

Hírlevél

BaglyasPark© 2024. All rights reserved.